Outlast Gameplay

Svenska youtube-fenomenet pewdiepie spelar Outcast. Guilty pleasure på hög nivå! Reaktionerna på alla jump-scares, särskilt när han inte kan hålla sig från att utbrista "Å jävvlar i helvete!" på svenska. Länge sedan jag skrattade lika mycket. Min favoritkategori på YouTube är Let's play-videor.
 

Lite generella åsikter ang Pewdiepie:
Stormade mycket runt Felix Kjellberg för ett tag sedan. Är övertygad om att han har använder/har använt jargong som är problematisk. Men han har även varit bra på att korrigera sitt beteende när han blir uppmärksammad och faktiskt be om ursäkt istället för att sätta taggarna utåt. Han använder inte sina fans för att höja upp sig själv (till skillnad från många gamer-idioter med hybris). Han ber hela tiden folk att respektera varandra och kommentera med respekt. Ända sedan jag har börjat följa honom har jag blivit positivt överraskad. ("Beyond: Two Souls - Gameplay" var en stor fröjd att följa!)
 
Självinsikt är en jävligt stor bristvara, framför allt i den äckliga gamingvärlden där alla blundar för matchostrukturen och sexismen är vidrigt utbredd. (Läs: #GamerGate-nördar som överlever på energy-drinks och kommer dö som oskulder. Tro mig, min respekt för gamers är inte hög!) Hela spelkulturen domineras av förakt för kvinnor. Det är därför lite uppfriskande med uppstickare som faktiskt inte bara låter skit passera oemotsagt.

Kommentera här: