Remember that episode when... NOTHING happened?

Okej, jag tar tillbaka att jag gillar The Walking Dead. Första avsnittet av säsong två var bra, resten SUGER! Inte bara pga att ingenting händer. Nu har showen även gått över till att vara allmänt korkad!
 
*Obs spoilers!*
 
I ett försök att framkalla en abort så använder den kvinnliga karaktären "dagen-efter-piller" Huh, come again?! Dagen efter piller är inget abort-piller you stupid fucks, den skjuter upp ägglossning för att förhindra en befruktning, gaah! Anledningen till att det heter "morning-after-pill" är för att det endast fungerar DAGEN EFTER. Executive producent Glen Mazzara gjorde ett lamt försök att bortförklara den dåliga writingen med citatet: "Forget the morning-after pill, and take a chill pill". Classy. Tycker Glen Mazzara kan gå och tugga lite dagen-efter-piller.
 
Detta hade dock inte varit lika distraherande och irriterande om resten av avsnitten i säsong 2 hade varit någorlunda bra, men fyfan vad serien är värdelös den här säsongen. Lill-gamla barn *ryser!* blandas med allmänt könsstereotypa störiga karaktärer. Hur de kvinnliga karaktärerna porträtteras behöver jag nog inte ens nämna, skandal! Känns som de endast är skapade för att irritera tittaren. Avsnittet "Cherokee Rose" var så skrattretande att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Jag och Tor satt som två frågetecken och fattade ingenting. This show keeps getting worse and worse! Vid varje avsnitt sitter man och hoppas på att det ska vända, men niet! Börjar fundera på om The Talking Dead har något att bidra med som tv-serie förutom att sprida icky morning-after pill myths och förpesta med patriarkal dynga?
 
Kort sagt, jag skäms för att jag likade detta på Facebook.
 
Här är några riktigt bra tips till manusförfattarna!
 
http://litreactor.com/sites/default/files/imagecache/header/images/column/headers/litreactor_walking_dead.jpg
 
End of rant

Kommentera här: