Nedvarvning (TGIF osv)

"Jag har ju fortfarande drag av duktig flicka/perfektionist/kontrollfreak-beteendet i mig. Är man frilans och van vid att sköta allt mest själv blir det extra mycket så tror jag. Och jo, ÄVEN jag har drabbats av duktig flicka-syndromet. Inte som i att vilja vara alla till lags, utan att vara hon som ger ALLT. Vill bli bekräftad för mina prestationer framför min yta, i precis alla lägen. Det har nästan blivit maniskt ibland. INGEN SKA KUNNA TA MIG SOM EN BLÅST BRUD! KOLLA VAD JAG KAN!"
- Cissi Wallin
 
Wow, välkommen till mitt liv! Så jävla spot on! Tror aldrig jag har sett den specifika känslan nedskriven tidigare, men det är precis såhär jag känner! Är ett kontrollfreak utan dess like och gör jag minsta misstag med något på jobbet så ligger det och gnager och kan nästan förstöra en hel kväll. Min största skräck är att chefen ska bli besviken eller vara missnöjd över mitt jobb. En aning skrattretande kan tyckas, men tro mig, att inte höra vad folk omkring en säger för att man är så stressad över en uppgift är ingenting annat än horribelt.
 
Nu ska jag dock försöka varva ner och koppla av. Ingen mer oro, Inga fler tankar på jobb förrän på mån! Nu är det nice biohäng, idolmys, sambomys, god mat och en varm dusch som gäller <3
 
Let's disco!
 

Kommentera här: