Biobiljetter



Hittade precis dessa när jag rensade ibland gamla räkningar, två biobiljetter från Staten Island. (Fråga mig inte varför jag har sparat dem xD).
Var i alla fall extremt nöjd när jag lyckades övertyga J och M att vi skulle gå och se New Moon, på en biograf som låg vid en stor parkeringsplats i mitten av ingenstans xD.

Att gå på bio i USA är en lite annorlunda upplevelse. Tydligen existerar supersize-mentaliteten inte bara på McDonalds. Kom ihåg att när jag beställde en medium Coke fick jag ungefär en och en halv liter xD. Jämför man Amerikanska biografer med Svenska så är vårt utbud av "snacks" minst sagt knapert. Där borta kan man beställa allt från 50 liter popcorn med extra grease (don't ask! :S), till fastfood, till glass, till alla möjliga sorters godis. När det gäller platserna i salongen så är det först till kvarn som gäller. Du kan i princip komma 2 timmar innan filmen börjar, gå in, ta en plats, och njuta av the infomercials som upprepas om och om igen. Dock är det ovanligt att folk gör så, amerikaner kommer alltid i sista minuten ;)

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Du är en liten bloggis. Jag tycker att du ska träffa din syster i helgen och vara lite social.

Pöss L

2 BabyJ:

skriven

Haha, jag vet... superkul att blogga om helt random stuff xD

Jaså, det tycker du? xD

Okej, ska se om jag kan avvara lite tid åt dig ;) <3

puss!

Kommentera här: