Little miss low carb

God morning saturday! :)
Blev kallad stark häromdagen för att jag orkar hålla på med LCHF som jag gör, just nu finns det faktisk inga alternativ i min hjärna. Det kan säkert vara svårt för vissa att fatta men när jag inte skippar sockret så mår jag verkligen skit! Low carb håller mig balanserad (well, allt är relativt, men ni fattar xD). Ibland känns det inte som om folk verkligen förstår varför jag verkligen måste hålla mig inom ramarna, "Vadå du kan väl ta en kaka", "vadå, ät bara lite pasta", eller, "en macka skadar väl aldrig". Frågan är varför vissa blir provocerade av det faktum att jag avstår när jag inte mår bra av det. Tror inte samma personer skulle uppmuntra en alkis men orden vadå, en shot skadar väl inte. I min värld existerar inte fusk, i min värld är det allt eller inget och pga detta har jag inte ätit ris/pasta/potatis på snart 4 månader. Detta har inte gjort mig olycklig överhuvudtaget, tvärtom. Inte sagt att det inte fortfarande är jobbigt ibland, men jag gör det bästa av situationen.
Blev kallad stark häromdagen för att jag orkar hålla på med LCHF som jag gör. Just nu finns det faktisk inga alternativ i min hjärna, när jag inte skippar sockret så mår jag skit! Low carb high fat håller mig balanserad (well, allt är relativt, men ni fattar xD). Ibland känns det som om folk står oförstående inför det faktum att jag verkligen måste hålla mig inom ramarna, de uppfattar mig antagligen som rigid, "Vadå du kan väl ta en kaka", "vadå, ät bara lite pasta", eller, "en macka skadar väl aldrig". Jo, det skadar mig i längden. Frågan är varför vissa blir provocerade av det faktum att jag avstår när jag inte mår bra av det. Tror inte samma personer skulle uppmuntra en alkis men orden "vadå, en shot skadar väl inte, kom igen nu". I min värld är det just nu allt eller inget och pga detta har jag inte ätit ris/pasta/potatis/godis osv på snart 4 månader. Detta har inte gjort mig olycklig överhuvudtaget, tvärtom. Inte sagt att jag är perfekt eller att lchf är någon slags universallösning, ibland är det djävulskt jobbigt, (är inte mer än människa) men jag försöker göra det bästa av situationen.

Ska över till Jen ikväll för att lära henne allt jag kan, haha. Är varken någon expert eller extremist, men tänkte att hon kunde få låna några kokböcker om hon är nyfiken. Har provat på att laga ganska mycket från den här boken...


Nu måste jag dock hoppa in i duschen, Mia och Bells kommer hit om en stund, family time!

Trevlig lördag alla <3

Kommentera här: