Healthy Tip: Don't touch your face

Nyss hemkommen från Jen. Min lilla sugarcake bjöd på middag och hjälpte mig att sätta i clips i mitt 55cm blonda weave som jag planerar att använda på lördag.

Förutom andra issues kring nyår så har jag även gått och blivit förkyld. Ca 2 timmar efter att ha sett filmen Contagion dessutom. Psykologiskt eller dåligt immunförsvar? Gissar på alternativ nummer två. Den här hösten känns det som om jag har varit konstant sjuk. Räcker med att någon har hostat i min närhet och jag har blivit sängliggande. Jag svär, skulle något som i filmen hända i verkligheten skulle jag vara en av de första att trilla av pinn.

Visste ni förresten att genomsnitts-personen vidrör sitt ansikte ca 3000 gånger om dagen. Det är även så de flesta sjukdommar sprids. Funderar på att sluta ta folk i hand när jag hälsar, (istället anamma sättet de hälsar i Thailand, i.e: no touching!), och dessutom börja använda en sån där trevlig liten skyddsmask som är populärt bland befolkningen i Japan.

Solid plan!

Kommentera här: