2016 - Året som var

 
Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Gick lite utanför min comfortzone och var mer vild och "skandalös" än tidigare år. Jag har skrattat, jag har gråtit, jag har legat. Jag har träffat så fina och roliga människor detta år som även har blivit nära vänner! Har haft som policy att inte tacka nej till sociala tillställningar vilket har lett till att jag varit ute och vimlat mycket, så glad för det! Jobbmässigt så har det varit mitt absolut bästa år hittills! Fick chansen att åka till Göteborg med min chef och hålla i workshops där. Bland det roligaste jag har gjort på Finance! Så tacksam och glad över det jobb jag har.
 
Vilka länder/städer besökte du?
Göteborg, Sandhamn, Visby.
 
Vad var din största framgång 2016?
Att jag tog för mig mer. Både jobbmässigt och privat. Blev även lite bättre på att säga nej till saker och släppte på min energikrävande perfektionism. Gick i terapisamtal hela våren för min stress, vilket är bland det bästa jag gjort! Så många tårar, näsdukar och aha-upplevelser. Tog med mig oerhört mycket bra därifrån, de samtalen räddade mig när jag befann mig på min absoluta botten i början av April. 
 
Bästa köpet?
Biljetterna till The Weeknd i februari.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
För mycket för att hinna nämna allt! Min lägenhet som jag lyckades få i Vasastan. Härliga stunder och skratt med vänner. Moments med Nicky ligger mig extra varmt om hjärtat då vi är så fruktansvärt lika men samtidigt olika. En av de klokaste/roligaste personer jag har haft haft äran att få lära känna det här året <3
 
Och ledsen?
Saknade honom. Ibland gör jag fortfarande det.
 
Årets låtar?
Enligt spotify har jag lyssnat mest på:
 
"Svär på min mamma" - Silvana Imam
"Starboy" - The Weeknd
"Shotgun" - Rebecca & Fiona
"Shameless" - The Weeknd
"True Disaster" - Tove Lo
"Flawless" - Beyonce
"Borders" - M.I.A
"Västerbron" - Norlie & KKV
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både ledsnare och kanske mer sårbar, men till största delen gladare än tidigare år.
 
Favoritserie?
SKAM, Game of thrones, och Gilmore Girls - A year in the life.
 
Bästa filmen?
Så dålig på att se nya filmer i år! The Danish Girl var en tårfest. Såg även "Diana" på Netflix för några dagar sedan, väldigt fin!
 
Bästa boken du läste i år?
Läste pinsamt lite böcker det här året, måste bli bättre på det. Gillade både Fornis och Therese Lindgrens böcker.
 
Bästa matupplevelsen?
Teppanyaki på Yasuragi.
 
En mobilanteckning:
Denna är från början av December:
 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Wow, en av årets bästa dagar (no joke!). Drack det godaste vinet jag nåonsin druckit, lyssnade på The Weeknd och John Mayer, blev upptryckt mot en vägg och upplevde mitt livs bästa hångel - Varenda cell vibrerade. DÄR OCH DÅ tänkte jag att livet inte kan bli bättre än såhär. Obs, förlåt för klychigt! haha.
 
Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Inte saknade, men vill gärna ha mer av allt. Flört, resor, passion, hångel, bra sex.
 
Nyårslöfte?
Ne, skippar det.
 
Högsta önskan just nu?
Att få ligga på hans bröst.
 

Kommentera här: