I will never drink red wine again

Baaah! Lyssna inte på ett ord av vad jag säger, jag har ingen aning om vad jag talar om. Och samtliga recept bör tillagas på egen risk. Lite ironiskt att jag valde att förgylla mitt köttfärsås-recept (usch! Att bara skriva namnet får det att vända sig i magen) särskilt eftersom jag och den rätten har en ganska komplicerad relation. Sista gången jag lagade den så drabbades jag nämligen av kräksjukan och spydde spagetti 9 timmar i sträck. Denna gång drabbades jag av magsjuka. Imorse började jag nästan be till gud när jag vaknade symtomfri. Från att ha spenderat gårdagen med huvudet i en hink. Jag var konstant EXTREM-illamående i 16 fucking timmar i sträck!! Att vara illamående kombinerat med magont kan vara den värsta kombon som finns. Så hemskt att jag överväger att inte skaffa barn. Vilket skämt att kvinnor ska nedvärdera sig själva till den grad att de frivilligt går igenom den skiten! Mysterium! Fattar ni dessutom pinan att tvingas hoppa till toan på ett ben när man är extremt illamående???!!!! Det är konstigt att jag inte har mentalt har tappat FÖRSTÅNDET det vid det här laget! Fast, det kanske jag iofs har gjort? Mitt ex var snäll nog att samla ihop och kassera mina kräkpåsar som var strategiskt utplacerade lite varstans. Han skrattade hårt åt det faktum att jag redan hade hunnit göra ett långt receptinlägg i bloggen. (Skickade iväg mr skojfrisk till ica för att köpa fiskbullar i hummersås med ris. Bra för magen tydligen enligt diverse familjelivs-trådar).
 
Iaf, ville mest skriva en rad eftersom jag överlevde. Funderar på att bli vego på heltid. Kommer iaf aldrig dricka rött eller äta köttfärs igen.
 
End of rant!
 
Om jag ska vara positiv för en sekund så kan jag meddela att jag numera dock är en glad ägare av Gone Girl på Blu-ray. Som jag har väntat på denna film! Lucy har jag inte sett men ville se så det var lite av ett impulsköp.
 

Kommentarer:

1 L:

skriven

Meat will do that to you. Kanske dags att slopa lokala ica-butiken till förmån för någon annan? De kanske "marinerar" sin köttfärs!

Kommentera här: