100 frågor

Cred till en viss bloggare för denna

 

1. Hur gammal är du om fem år? 31, trettioårskris?
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mig själv. Skönt sällskap!
3. Hur lång är du? 181 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Taken 3. Gillade den skarpt! Haha
5. Vem ringde du senast? En återförsäljare på jobbet?
6. Vem ringde dig senast? Mia
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Not sharing.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Har bara en förälder i livet.  
10. När såg du senast din mamma? Igår <3
11. Vilken ögonfärg har du? Grön/brun/gula...
12. När vaknade du i dag? 09.30... Så skönt.
13. Vilken är din favorit julsång? The Christmas Song av Nat King Cole
14. Vilken är din favoritplats? Mitt hem och Tessinparken <3<3<3
15. Vilken plats föredrar du minst? En ersättningsbuss.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? På semester. En härlig strand på Ibiza omgiven av kärlek.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Clownen från "It"
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattar åt saker hela tiden. Kollegorna på jobbet får mig att skratta varje dag, kommer sällan ihåg gällande vad dock.
19. Hur stor är din säng? 140 cm... Lite för tight för två om man gillar space.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, det är dock en jobbdator.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på sällskapet.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Sju... två när jag sover.
23. Hur många landskap har du bott i? Ehm.
24. Vilka städer har du bott i? Bott i Sthlm. Hade dock ett break mellan 16-23 då jag bodde i Björnlunda.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? När jag känner för det.
27. Vilken är din favoritglass? Mjukglass med topping.
28. Vilken är din favoritefterrätt? En riktigt bra Crème Brûlée
29. Tycker du om kinamat? Typ Dumplings, Dim Sum eller Chow Mein är himmelskt. Slopar gärna "tre små rätter".
30. Tycker du om kaffe? For my sanity!
31. Vad dricker du till frukost? Till vardags: kaffe!
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster. Sover jag ensam blir det väl mer i mitten.
33. Kan du spela poker? Väldigt rostig.
34. Tycker du om att mysa/kela? Post coital cuddling ftw.
35. Är du en beroendemänniska? Tror det är lite av ett family trait. Vi brukar köra lite på allt eller inget. (På gott och ont)
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nicole Richie fyller år på samma dag. 
37. Vill du ha barn? Ett kanske.
38. Kan du några andra språk än svenska? Någorlunda bra engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? 2 gånger.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Måste jag välja?
41. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning och mat. 
42. Äger du dyrbara smycken? Nej.
43. Vilket är ditt favoritprogram? GoT, OITNB, Gilmore Girls... Annars gillar jag dokumentärer, Planet Earth och allt innehållande Stephen Hawking. Har även en osund förkärlek till dokusåpor och reality-serier. Paradise, Ex on the Beach, The Bachelor, Kardashians.
44. Kan du rulla med tungan? Hahaha! Läste först "kan du Kn*lla med tungan" Skitbra på den!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min mamma och Jen!
46. Sover du med gosedjur? Var några år sedan nu.
47. Vad har du för ringsignal? Ljudlöst for my sanity.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inget.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Lakan.
50. Flirtar du mycket? Haha, hela tiden. Ser det dock inte som flirt, den är bara så jag är som person.
51. Kan du byta olja på bilen? zzzz
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Aldrig, kör dock inte särskilt ofta.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Började på Grey, hittills är jag dock inte särskilt imponerad. Förstår egentligen inte tjusningen med Greys tankar överhuvudtaget. Mans-tankar känns allmänt ointressant.
54. Läser du dagstidningen? Endast online. Får östermalmsnytt i brevlådan titt som tätt, annars nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Obligatoriskt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar på sommarpratare, för övrigt blir det inte mycket radio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett finansavtalsnummer? Blir en del krafsande på jobbet.
59. När var du i kyrkan senast? Förra sommaren på Gotland.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade några favoriter på högstadiet. Den lärare som har gjort störst intryck var dock med mig under Gymnasiet. Hon var lärare i bl a drama. Bär med mig mycket av henne, hennes tankesätt, hennes vishet, hennes stöttande och hennes historier. Hon gjorde gymnasiet till en trygg/behaglig plats. Hon gick bort i cancer under min gymnasietid. Tänker på henne ofta.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 1-3 dygn? Misstänker att det var på kollo som barn. Är varken ett fan av campande eller tält så blir lite illa till mods av tanken. 
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Jen som hjälpte mig komma i ordning efter flytten <3 
63. Vad lyssnar du på just nu? High by the beach.
64. Har du varit med i tidningen? Blev tillfrågad vem av Sex and the City-tjejerna som var min favorit. Svarade Miranda. Inte för att jag personligen är lik henne utan för att jag tycker hon är roligast. 
65. Vad är det konstigaste du ätit? Tenderar att inte äta konstiga saker. 
66. Vem såg dig naken senast? Grannen? Haha.
67. Vad är det för färg på din tandborste? Lite halvsömniga frågor i denna quiz känner jag.
68. Hur imponerar man på dig? Man är social, jäkligt trevlig och intresserad av det jag har att säga. Lite kaxighet skadar ej. Umgås gärna med (orädda) människor som uppskattar mig för den jag är.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Beror helt på vad jag är ledsen över.
70. Har du någon piercing? Nej.
71. Din största vinst? Om vi inte pratar pengamässigt så är min största vinst min livsförändring, jobb och min lägenhet som har hjälp till att göra mig till en mer harmonisk och stark människa.
72. Civilstånd? Singel.
76. Hur gammal är din pappa? Hade han levt så hade han fyllt 68 år i år, sinnes!!
77. Vilket är ditt drömjobb? Ser mig själv som en ledare i framtiden, tror jag har jäkligt mycket att bidra med.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Hade gärna åkt utomlands i år pga regnig sommar.
79. Vad har du haft för husdjur? Hund/Katt. Kommer inte att skaffa något själv.
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Sjukskrivningen, tiden på sjukhuset och tiden innan mitt benbrott kombinerat med ett krossat hjärta har definitivt varit den svåraste tiden hittills i mitt liv. Hade en sådan fruktansvärd stress/sorg/ensamnhet inombords. Hjärtklappning, oro, andningssvårigheter, sömnproblem. Tappade helt bort mig själv. Grät HELA tiden. Har aldrig varit lika ledsen eller lika nedbruten som då. Den styrka och självinsikt som det har fört med sig är dock OVÄRDELIG.
81. Svär du ofta? Inte lika mycket som förr, har kanske med mognad att göra. Är inte riktigt lika arg längre som jag var som yngre.
82. Sverige när det är som bäst? Skärgården en varm sommardag.
83. Kan du åka slalom? Värdelös.
84. Vad har du ätit i dag? Inget.
85. Vad har du för utbildning? Högskolepoängen lyser med sin frånvaro, har jobbat mig uppåt och haft jävligt mycket tur (plus lite otur) för att hamna där jag är idag. 
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Tits and ass, haha.
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? zzzzzzzz
88. Vilken är din bästa egenskap? Hoppas att det är ödmjukhet och empati samt att jag föröker fokusera på det positiva och inte "grotta" i negativitet och tråkigheter. Fasiken vad det har förändrat mycket.
89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag gärna alltid vill ha rätt och att människor kan uppfatta mig lite som en "know-it-all". Jobbar på att inte köra över människor.
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Marie Antoinette, Simone de Beauvoir, Valerie Solanas, Frida Kahlo.
91. Saknar du någon? Till och från, men försöker att inte lägga någon vikt vid det.
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Självklart, men att man firar på det sätt man själv vill, och inte som andra förväntar sig.
93. Vad gör dig ledsen? Tjafs, gräl, missförstånd.
94. Vad gör dig glad? God mat, kärlek, mys, skratt.
95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.
96. Vad ska du göra i helgen? Får se hur jag avslutar, kanske hittar på något spontant.
97. Vad är det knasigaste du gjort? Mina knasigheter tenderar att ofta utvecklas till lyckokast
98. Vad har du för laster? Rött vin, tacos, choklad. 
99. Vem är din förebild? Zara Larsson
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Äta frukost.

Kommentera här: