It was the best of times, it was the worst of times...

Hänt en hel del den senaste tiden. Eftersom bloggandet varit obefintligt så tänkte jag istället köra en best of...
 
  • The moment Elizabeth Gilbert mistook me for an american.
 
Hade den stora äran att få en liten pratstund med en kvinna som jag beundrar otroligt mycket, författaren till bland annat Eat, Pray, Love. En rolig anekdot (som jag tänker skryta med, höhö) är att hon, när hon först hörde mig prata, trodde jag var amerikan.
 
E: Are you from America?
Jag: Haha, no, I'm from Sweden
E: Wow, your accent sounds really american
Jag: Well, I've been to New York (haha, öh?)
E: Well, I've been to Sweden many times and I don't speak Swedish.
 
Så genuin, trevlig och jordnära! What can I say, det kändes mäktigt!
 
  • Bye bye julgran
 
Vi kände oss lite smått pinsamma som hade åbäket kvar enda tills slutet av Januari. Största orsaken till detta var att vi ville skjuta upp den kommande kollapsen så länge som möjligt.
 
 
  • Ett och ett halvt år med soulmate
 
Snart har vi även varit sambor i ett helt år. I love you to the end of the universe and back!
 
  • Russell Brands artikel i the Guardian
 
 
“In spite of [Philip's] life seeming superficially great, in spite of all the praise and accolades, in spite of all the loving friends and family, there is a predominant voice in the mind of an addict that supersedes all reason and that voice wants you dead.”
 
Bland det bästa jag läst på länge. Hela artikeln här.
 
  • Mamma-mys!
 
Hur mycket man än får så vill man bara ha mer! <3
 
 
Inte att förglömma!
 
  • Paradise Hotel-finalen
 
Okej, har ALDRIG känt mig lika traumatiserad av en final i en reality-såpa. Nu i efterhand ångrar jag nästan att jag tittade på skiten. Fick världens största klump i halsen. Vinnaren, wow! Vilken otroligt vidrig och obehaglig människa, skäms för hela mänskligheten! Dagen efter tvingade jag Tor titta på finalen så jag hade någon att ventilera med...
 
För de som inte fattar vad klippet handlar om så kan jag berätta att båda två nedan redan har korats till vinnare. I glaskulecermonin (som sker precis efter) avgörs det hur vinstsumman ska splittas. Väljer ingen att släppa kulan så får båda parter dela lika på summan vilket är 500.000. Släpper någon kulan så får den personen summan hen släpper på och resten av pengarna som är kvar får de gamla deltagarna dela på.
 

Kommentera här: