[ka’tjing]

Catching fire, vad ska jag börja.
 
En härlig (konstant välsminkad) Jennifer Lawrence i huvudrollen. Snygg film, snygga färger, snygga kostymer, snygga vyer. Det smärtar att inse att tyvärr så är det det enda filmen är -snygg. Ingenting som var direkt dåligt, ingen scen som fick mig att somna. Den lyckades bara inte beröra mig. Av vilken anledning kan jag inte svara på. Kan vara för att jag har läst boken och kanske förväntade mig något mer. Kan vara för att jag är ett så stort fan av första filmen, men gud vad platt den faller! Hollywood är inblandat, målgruppen är yngre och jag fattar att den måste vara attraktiv för den stora massan för att locka en stor publik. Men det känns ändå ledsamt när ett girigt multinationellt företag lägger vantarna på och dissekerar en, från början en väldig bra bok, och resultatet inte blir något mer än en ytlig "kassako".

Det bästa med filmen var kanske själva biografen, hehe. Vi hade biljetter till vip-balkongen med en egen bar och tillgång till att frossa i hur mycket snacks/popcorn och dricka vi ville, helt gratis. Well, gratis med en modifikation eftersom biljetten gick på 250 spänn(!)
 

Kommentera här: