It's like one guitar and a whole lot of complaining

Idol har börjat igen, lite av ett guilty pleasure för mig och Tor, men inte utan störningsmoment. (Och nu pratar jag inte enbart om Alexander bard).
 
Idag lyckades Cissi Wallin pricka in exakt detta i sitt program... Inflationen av män med gitarrer som tror de är the shit, FFS! Skona mig!!!!!!
 
(För er som inte fattar iphone: jag är blå, Tor är grå)
 
Utdrag:
..."Åh, du gillar rödvin också? åh, men va oväntat(!) Du har en basker hemma i garderoben"... Det är så jävla förutsägbart! På riktigt. Snubbar som: "Ah, men tjejer gillar mjuka killar därför ska jag skriva dikter, jag ska spela gitarr, och jag ska va sådär igenkännande med mig själv."
 
De snubbarna är i min upplevelse är de värsta! De har sämst kvinnosyn! (...) Varför finns det så många självutnämnda experter till män som är pretentiösa, skriver böcker som ingen vill läsa, spelar gitarr som ingen vill lyssna på?"
 
-Cissi Wallin
 
Lyssna på programmet här

Kommentera här: