Strangers with candy

Vad är det med främlingar/grannar/bekanta som envisas med ett besök när man är ensam hemma? Ringer inte folk innan nuförtiden? Helst ska man ligga i sin pyjamasbyxor och ett linne, eller värre, bara i ett linne och hotpants och med resten av alla sina kläder på övervåningen, (jag tenderar att vara extremt casual när jag är ensam hemma, och INTE väntar besök). Att springa upp och hämta något när någon väl har knackat på är uteslutet, vi har för många fönster.

De senaste 24 timmarna har 4 olika personer, varav 3 främlingar, knackat på dörren. Vi bor på landet, detta händer typ aldrig. Börjar nästan tro att någon skämtar med mig...

Igår var det min mammas ex (som jag inte träffat på ett år) som knackade på. Lite udda, men honom var det dock ganska trevligt att prata med igen.

Senare på kvällen när jag precis har kommit hem och tänt några lampor knackar det på dörren igen, (den här gången var det obehagligt, man får för sig att det är en våldtäktsman som har förföljt en hem, typ). Det var iaf en 2 meter lång anabola-kille som behövde väganvisningar. Vem knackar på hos en främlig för att fråga efter väganvisning? Random! Han gick ganska snabbt, men efter det var jag nojig hela kvällen.

Imorse vaknar jag av någon som knackar på dörren, IGEN. Eller, jag var halvt vaken/halvt sovande så först trodde jag att det var en fågel som pickade på fönstret. Men när det sedan knackade flera gånger, inte bara på ytterdörren utan även på köksdörren (vadå desperata?) gick jag upp för att titta vem det var. Utanför ser jag konturerna av en man och en kvinna. Dock var de på väg bort så jag struntade helt enkelt i dem. Vem fan knackar på oannonserad, på morgonen? Är Jehovas uppe så tidigt?

Inga fler främligar som knackar på min ytterdörr medans jag är hemma ensam nu, TACK! Jag har sett för många skräckfilmer...


Kommentera här: