Hey ho, let's go!

Haha, vi hade en lite intressant diskussion om användandet av svordomar...

M: Du och Mia måste sluta svära så mycket
Jag: Vadå, är vårt språk för vulgärt?
M: Ja, ord som motherfucker och liknande
Jag: Haha! Va?! när har jag någonsin använt det ordet? Jag svär inte mycket, du är värre än mig!
M: Ehm, nej
Jag: Vem tror du jag har ärvt det av?
M: Inte mig iaf!
Jag: yeah right xD

När det gäller språkbruk så är vår familj allmänt ganska udda xD. Jag och Mia har t ex (sedan en lång tid tillbaka) tagit för vana att kalla varandra "slampa". Men det är endast för att vi har avdramatiserat ordet, tagit bort dess negativa innebörd och istället gjort det kärleksfullt (Haha!). Slampa är inte ett skällsord för mig, varför ska slampa vara något negativt? Nuförtiden är det ungefär lika vanligt som "skickar du mjölken?" xD

Kommentera här: