Övertalning

Gästbloggat av L
Anna sitter insnöad ute på landet, långt borta från allt vad civilisation heter så därför bloggar jag några rader.
Själv är jag insnöad på Jane Austen adaptioner, som Förnuft och Känsla, jag ryser ända in i märgen av välbehag när Elinor ( lysande spelat av Emma Thompson i Ang Lees version från 1995 ) tappar fattningen när hon inser att Edward inte har gift sig med någon annan. Eller en annan favorit, Övertalning, i vilket hjältinnan Anne efter många gupp i vägen får allt som hon önskat sig. Jag kan inte hjälpa det, jag gråter som ett barn av lycka varje gång ( sen skadar det ju inte att Rupert Penry-Jones som spelar Captain Wentworth i Övertalning är superhet ).
Anna å andra sidan gråter av avund för att jag är uppkopplad och hon förpassad till stenålderskommunikationer, inget internet eller pendeltåg, ack livet är hårt vare sig man heter Anna eller är en av Austens hjältinnor i ett 1800-tals England.

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Hey, så jäkla off bor jag inte xD

2 sofia:

skriven

Haha, inte så kul att vara helt insnöade va.. Gillar ni snön? Jag vill bara att den ska försvinna :(

3 Maja:

skriven

Underbar film, förnuft och känsla:)

Kommentera här: