"Bröder och systrar, säg mig, för jag vill veta... Vad är kärlek?"

Vinterviken!
Kollade in den igårkväll :)
Nån som kommer ihåg den? En del av vårt svenska kulturarv -haha! ;D 
Den här var typ min favoritfilm när jag var yngre. Kom ihåg att jag satt som fastklistrad framför Tvn när den visades.
-Den och Disney, good stuff! XD
Slog mig precis att det inte finns många (om någon) svensk ungdomsfilm efter den som:
1.) Är såå Stockholm! XD
2.) Tar upp kärleksförhållanden där klasskillnader är inblandat.
3.) Inte endast fokuserar på tonårsångest och att "vara" tonåring.
4.) Har skådespelare som egentligen är 25 men ska spela 16 XD
5.) Har skådespelare som faktiskt kan spela.
6.) Som (förutom Fucking Åmål) ger en bild av ungdommar som intelligenta varelser. Och Inte som ovetande, naiva idioter :P
7.) Som trots sin intrig är gjord med kärlekshistorien i fokus! De flesta ungdomsfilmerna därute är oftast huvudsakligen problemfyllda, bittra och nattsvarta. What happened?! Är det så svårt att göra ungdomsfilmer som faktiskt innehåller romantik?
Varför görs den här typen av filmer inte i Sverige längre? Är lite trött på filmer som "Hipp hipp Hora" och "Säg att du älskar mig". Väntar otåligt på nåt nytt...
Har du inte sett den här så har du missat nåt ;)

Kommentarer:

1 Kitten:

skriven

Baby Jane's favorite XD

Movienight soon?

2 BabyJ:

skriven

Oh, movienight...absolut ;)

hahah, lite overkill att kalla den en favoritfilm XD

Av alla svenska ungdomsfilmer möjligtvis.

Kommentera här: