I'm a naughty girl


Spenderade en jättetrevlig dag tillsammans med kära familjen. 
Vi bestämde oss för att vara extremt "turistiga" och besökte därför Mariefred och Gripsholms Slott. 
Eftersom en guidad tur tydligen var superdyrt så köpte vi en katalog och guidade oss själva istället. (Resultat: högläsning av L i varje rum, hahaha)
Som min familj tidigare fått erfara så händer det alltid nåt oväntat i mitt sällskap. Stupid blond klåfingriga jag tyckte det skulle vara cred att sträcka mig över avspärrningen för att få röra vid kungens säng, kanske få känna av hans aura xD 
Precis när jag gör detta så går självklart larmet från gömda rörelsedetektorer av och hela rummet fylls av ett illtjut! 
Hoppar typ tillbaka 2 meter, blir livrädd och får en hjärtattack på samma gång. Inspringande från ett annat rum kommer personal och undrar vad som står på. Med hjärtat i halsgropen drar jag genast en vit lögn om att jag inte alls har rört någonting utan bara lutat mig för långt över repet...xD Syrran låtsades typ som att hon tillhörde ett annat sällskap xD 
En punkt till på min lista över embarassing moments...Som kitten påpekade, det är såå jag -hahaha! 
Oh well, rörde kungasängen iaf, det var värt det ;)

Utanför på slottsgården stod en ensam brunn. Var generös och kastade i en femma. 
Won't tell you what I wished for though ;)

Kommentera här: