Den stora hatlistan/20 heta frågor/Stora höstlistan/10 frågor om bloggar

Ligger hemma med magsjuka och kurerar som satan innan Yasuragi (som jag fanemig inte vill missa!) Varvar listskrivande med poddislyssnande.

 

Dessa listor nedan är btw shamelessly stolen av HanaPee.

 

Hatlistan

 

Min äckligaste mat.
Hmm, tror inte jag har någon riktig äckelmat. Äter allra helst inte "slemmig" halvljummen mat, typ buffé-mat, kinamat.  

Hatväder.

Vårsol! Solen är stark och orsakar huvudvärk men tillför NOLL värme.

Då tappar jag humöret helt och hållet.
När folk ej gör vad de ska eller försöker komma ifrån ansvar. Oärlighet. De som medvetet slarvar med uppgifter eller slackar. Tappar nog humöret lättare i jobbmiljö än privat.

Sämsta musiken.
Menlös radio-friendly pop som bara "är".

Värsta tiden på dygnet.
Jag tycker faktiskt inte dygnet har några särskilda "sämre" timmar.

Mitt sämsta humör.
Under min PMS är jag lite av ett irri-monster. Blir irri av ingen anledning och storgråter av INGEN anledning.

Sämsta grejen jag äger.
Får bli min kaffemaskin för att den aldrig används, dricker ALDRIG kaffe hemma.

Värsta personlighetsdragen.
Självgoda/dryga narcissist-typer... Usch!

 

20 ”heta” ehm, frågor

 

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Hade jag gått i högstadiet så hade jag valt Förhäxad alla dagar i veckan, men nu... Får nog bli Buffy istället, men bara om Spike existerar, haha.

 

 
 2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Make-up artist eller psykolog. Detta var dock under tonåren. Sen växte jag upp ock insåg att jag inte skulle orka lyssna på andras psykoser/neuroser. Har dock en liten fantasi kvar om att utbilda mig till hudterapeut, men mer som en hobby än en karriär.  

3. Vilken är din favoritdoft?
Prenumererar på Sniph och de lyckas ALLTID skicka hem världens bästa dofter. Just nu är favoriterna Warm Cotton av Clean, Acqua di parma bergamotto calabria eller min Body Balm från Aesop som doftar nyskalad apelsin. Den är dock slut nu *gråter*.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Får man rulla över folk man inte gillar istället?

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Skulle leta upp någon jag ville ligga med och sedan dricka dyrt vin och ligga mycket... (Kan inte komma på något roligare).

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Jag hade antagligen haft högre lön och blivit tagen på större allvar. Jag hade inte obsessat lika mycket över att bli "godkänd" av den motsatta könet.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Min contour-borste.

8. Vad gör du om tio år?
Ligger på någon solig strand i karibien med min soulmate och dricker Limoncello di Capri.

9. Vilken är din bästa danslåt?
Fan, Jennie är bättre på danslåtar än jag! Får nog bli något med Rebecca och Fiona.
 
 10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Snygga fodral till alla curvy babes därute.
 
11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro
Bildresultat för gif rich
 

12. Vad tycker du om ordet hen?
Men sluta

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
I make a wicked green smoothie. Annars är jag inte särskilt bra på att följa recept, 99% av min matlagning är ren improvisation.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Rent generellt så tycker jag alla kunde dra ner en smula på sitt köttätande, men lägger inte några värderingar i det.

15. Är du beroende av något?
Beröm och hög lön... Skojjjaa! ;D

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Oj, i princip all musik från 90-talet. Finns en "100 hits från 90-talet" på Spotify, mumma!

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Fejk-människor som är jävligt bra på att snacka för sig men inte tillför världen ett skit.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
nja
19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Denna... Mest för att The Weeknd spelas.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Njaa, har alltid varit en känslomänniska. När jag väl känner så känner jag så oerhört mycket oavsett om det är passion, ilska, kärlek, sorg... Vilket är både en fördel och en nackdel. Är forhoppningsvis lite mognare och modigare nuförtiden och vet vad som är värt att lägga krut på.

 

 

Höstlistan

 

Beskriv din höst i tre ord.

Jobb, Vasastan och Starbuckskaffe.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Att jag blir 28 bast.

Hur höstmyser du?
Under en filt med en kopp te.... Skoja!

Hur ser din höstoutfit ut?
Tajt höstkappa, lårhöga mockastövlar och världens största halsduk.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Yoga mer! <3<3<3

Bästa musiken för regniga dagar?
Filmmusik känns passande av någon anledning. Älskar att ha soundtracket till "Gone Girl" eller "50 Shades" på i bakgrunden.

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Har man ej sett Gilmore Girls så bör man ge den en chans, annars är jag så dålig på att se nya serier! Sevärda filmer är för många för att nämnas här.

Vad är den höstigaste maträtten?
Soppa... Klychigt!

Var hänger du helst under helgen?
Hemma!!! Älskar min lägenhet så jävla mycket. Trevligt sällskap + vin är inte helt fel det heller.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
M
in höst är ganska fylld med jobb, nästa år kanske?

Hur förbereder du dig för vintern?
Shoppar höstkappor och doftljus. Byter färgtema på soffkuddarna.

 

10 frågor om bloggar

 

Hur många bloggar läser du?
Just nu är favoriterna:
Vanja Wikström
Sandra Beijer
Michaela Forni
Petra Tungården
Blondinbella
Lady Dahmer
Kenza
Tramsfrans
Bloggkommentatorerna
Stoppa Pressarna
 
Kan dock inte prata bloggar och inte nämna youtube-favoriter:
Lisette Alfredsson
Therese Lindgren
Amir Akrouti
Helen Torsgården
Felicia Bergström
Ida Warg
Sara Songbird
xBrittney89
 

Hur läser du bloggar?
Vanligtvis via mobil, helst via datorn.

Vad gillar du i en blogg?
Personlighet, självdistans, ärlighet, humor och härliga bilder. Man vill få en bild av vem personen är.

Vilka är dina favoritbloggar?
Har verkligen snöat in på vloggar den senaste tiden, så bloggläsandet har minskat en aning, läser Blondinbella varje dag. Allt från Lisette Alfredsson och Therese Lindgren är guld! <3

Bästa matblogg?
Tjockkocken, hämtar mycket inspiration därifrån.

Humorblogg?
Tramsfrans. Älskar!

Guilty pleasure-blogg?
Mogi!

Vilka bloggar läser du inte?
Renodlade modebloggar är generellt ganska tråkiga, de få modebloggare jag har nämnt ovan är undantagen.

Vilken blogg har du läst längst?
Amir Akrouti och Blondinbella har jag läst sedan jag gick i gymnasiet.

Bästa bloggaren på Twitter?
Lady Dahmer!

 

Kommentera här: