50 frågor

Lista lånad från fantastiska Sandra Beijer
 
1. Vem litar du på?
Mamma! Hon är min största supporter och klippa!

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Är hemma i Vasastan precis där jag allra helst vill vara, alltid kul att åka ut på lite äventyr ibland dock!

3. Favoritstad?
Stockholm och New York

4. Vilket är ditt favoritnummer?
3, 5, 11

5. Vad var det senaste du åt?
Veggo-dumplings.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Rosa!

7. Hur är vädret just nu?
halvmurrig höstdag

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Natalie

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Oj, wow, glimten i ögat och ett varmt leende slår allt! Utseendemässigt så dras jag till stereotypiskt manliga drag. Gärna skägg!

10. Vad har du för skostorlek?
41

11. Favorit tv-program?
Just nu mer än någonsin: Gilmore Girls! Ransonerar de nya episoderna hårt, men jäklar vad svårt! Har inte varit såhär exalterad inför en serie sedan säsong 6 av Buffy.

12. Har du några syskon?
2 st.

13. Längd?
180cm

14. Hårfärg?
just nu: hälften min, hälften urtvättad toning. Saknar min gråvita nyans så mycket!

 

 

15. Ögonfärg?
Ibland gröna, ibland bruna, ibland gula... Kanske växlar efter humör? haha!

16. Använder du kontaktlinser?
Nej

17. Favorithögtid?
Jul! Har längtat så mycket efter att få börja julpynta och plocka fram min glitterren.

18. Favoritmånad?
December

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?

Vem har inte det? För att lätta på trycket och få bort frustration.
20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Har inte kollat på film på ett tag, men vill verkligen tipsa om serien "Black Mirror" som jag började se i veckan! Alla avsnitt är fristående.

21. Favoritdag på året?
Fredagar

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nej, egentligen inte... Men jag är jävligt gammalmodig och gillar när killar tar kommando.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Haha, har inte kommit så långt i min yoga ännu.

24. Kramar eller kyssar?
Kyssar, alltid!

25. Choklad eller vanilj?
Choklad

26. Har du tatueringar?
Nej.

27. Vad lyssnar du på just nu?
The Weeknds nya album! <3<3<3

28. Är du kär i någon kändis?
Michael Fassbender, föll nog ordentligt när jag såg "Fish Tank" för första gången.

 

 

29. Vilka böcker läser du just nu?
Ska precis börja läsa "Ibland mår jag inte så bra" av Therese Lindgren, så sugen på att läsa "Allt som blir kvar" av Sandra Beijer också!

30. Piercingar?
Nej, vissa tillfällen saknar jag min näspercing, men den är inte riktigt "jag" längre.

31. Favoritfilmer?
Gone Girl, Match Point, Sunshine, The Horse Whisperer.

32. Favoritsport?
Yoga

33. Vad gör du just nu?
Ligger i sängen, skriver denna lista, sjunger med i "Party Monster"

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?

Om jag blir bjuden på popcorn så får de gärna vara saltade.

35. Hundar eller katter?
KATTER!! Min nya obsession är katter i rymden, förlåt, men finns det något bättre?

 

 

36. Favoritblomma?
hortensia eller pioner

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Haha, det som spontant dyker upp är när min mamma hittade ett ciggpaket i min väska när jag var ca 21 och direkt drog slutsatsen att jag hamnat i dåligt umgänge, lol! Btw, bara för att klargöra: Röker bara när Tequila är involverat.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Fan, nej, när det gäller "killvänner" så är jag värdelös... Klickar vi ordentligt så slutar det oftast med att vi ligger. Då är det svårt att fortsätta se personen som en "vän". Bra killvänner har jag dock en drös av, mina kollegor på jobbet är fantastiska! Skulle aldrig ligga med någon av dem. Bäst att klargöra det, haha!

39. Har du älskat någon någon gång?
Jag har älskat så hårt att klockorna nästan stannar...

40. Vem vill du träffa just nu?
Syrran! Vi ska luncha senare :)

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Absolut! Jennie och Jana är mina äldsta vänner. Jennie träffade jag i gymnasiet och Jana och jag har hängt sedan 4:an!! Sinnes!

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Älskar orädda personer! Personer som tar initiativ, har ett genuint intresse i rösten (och en lite kaxig ironi inblandad, höhö) då faller jag som en fura. Älskar människor som inte är rädda för att skämta, eller har något emot att jag är kaxig tillbaka. Yeah.. En oräddhet kombinerat med ett hjärta av guld! Får du mig att skratta har du halva inne.

43. Gillar du att flyga flygplan?
Nja, det är roligare att komma fram.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Vänster

45. Hur många kuddar sover du med?
3

46. Saknar du någon?
Saknar Nicky och Natta på jobbet! Får man längta till måndag redan nu?

47. Lyssnar på radio?
Nej

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Flytta till Vasastan och börja dejta på riktigt... I den ordningen. Har träffat oerhört mysiga människor som har fått mig att skratta högt och som jag har delat fina stunder med... Kommer dock inte att rusa in i något som inte är 100% rätt... Att vara "själv" på riktigt och att må bra i det har varit viktigt för mig det här året.

49. Sämsta beslutet i år?
Kan inte komma på ett enda.

50. Din senaste nerladdade app?
Foodora, den är väldigt välanvänd kan jag avslöja!

Kommentera här: