Textilier och väggcitat

Det är höst! Tror jag börjar gilla hösten mer och mer. Krispig klar luft, gula/orangea färger och doftljus i alla dess former. Har btw fått dille på doftljust och doftpinnar. 
 
Eftersom bloggen legat på sparlåga ett tag så jag tänkte att jag blåster liv i den genom att blogga om det jag tycker är absolut roligast att blogga om, nämligen inredning. Har nu bott i min drömlägenhet i Karlis i över 4 mån och har väl mer eller mindre landat lite. Är dock lite småtrött på mina kuddar och kände att det var dags för lite soff-uppfräschning. Tänk vad lite nya kuddfodral kan ändra en feeling. Eftersom jag inte är miljonär och kan shoppa Artilleriet-style så får jag dock hålla tillgodo med en budget fix-up. 
 
Nedan hittar ni mina senaste köp.
 
OCH JA, jag köpte en kudde med text-tryck, haha! Vet att alla former av citat i stil med "Carpe diem" på diverse tapeter/gardiner/kuddar skriker "mock me!" (Seriöst, Carpe diem, vem slänger ur sig något sådant? Det kanske var hippt att säga för tjugofem år sedan, precis när filmen Döda poeters sällskap haft premiär). Andra klassiker är: ”Home is where your heart is”, ”Live your dream” och ”Live, laugh, love. Kan inte hjälpa det men tappar respekt för människor som har citat på väggen. Väggord är lite heminredningens svanktatuering. En kudde av detta slag känns dock mer förlåtligt, tänkte att jag drar in lite förortstrash till Östermalm.
 

Kommentera här: