International women's day

Internationella kvinnodagen är för mig inte en dag för fest, utan en dag för kamp. Inte en dag för blommor och choklad, utan en dag för att stå på barrikaderna. En dag för att skrika tills det inte behövs längre. Vi ska kämpa tills sista blodsdroppen, hålla varenda syster om ryggen, varje dag. Och när vi äntligen rivit upp patriarkatet med varenda inflammerad rot, när alla kvinnor oavsett klass, rasifiering, funktionsuppsättning osv äntligen är fria. När vi inte längre försöker "få lika mycket som männen" utan hittat något helt annat, en verklighet som inte baseras och centreras kring män. När vi inte bara får en dag på hela året. Då jävlar ska jag FIRA internationella kvinnodagen. Tills dess knyter jag min näve, höjer den i luften och säger: kampen forsätter. Befrielsen är nära. ✊❤️
 
Avrundar denna internationella kvinnodag med en låt av en kvinna som har betytt väldigt mycket för mig, Florence Welch.

Kommentera här: