Unfortunately some of my best moments in 2014 were spent with people who won't even be a part of 2015

Dag 16 med brutet ben... ca 8 veckor kvar innan jag får stödja på det igen.
 
Blåser liv i bloggen genom att dela med mig av den mest traumatiska händelsen hittills. Får lite känslan av att jag måste flytta från norden nu eftersom jag antagligen aldrig kommer kunna gå ut på vinterunderlag igen. (Fyra årstider känns allmänt överskattat iaf).
 
Halkade iaf på en isfläck och bröt benet på 3 ställen, när jag kom till akuten så fick 2 sjuksköterskor hålla i mig medans en läkare vred tillbaka foten i rätt lägen. Min kära vän och kollega som väntade i korridoren sa att hon aldrig har hört någon skrika på det sättet. Jag har nu permanenta spikar och plattor som kommer att finnas kvar i mitt ben för alltid. Om inte bryta foten var tillräckligt traumatiskt så var operationen efteråt det garanterat. Tänk dig att att någon våldsamt hamrar och snickrar i ditt skelett. Blir tårögd när jag tänker på det fina stöd från vänner och familj som jag har fått under den här tiden. Ni är så jävla värdefulla!
 
Målet nu är att få tillbaka mitt ben och fly denna själlösa lägenhet som gud någongång under hösten glömde. De prövningar jag tvingades gå igenom år 2014 var de tuffaste någonsin, men jag har förhoppningar för 2015. Jag kommer att få bo själv för första gången och få chansen bygga upp ett eget liv, vilket känns så förbannat bra.
 
Kort summering:
Single - Så jävla singel (men det är bara positiva känslor)
Ready to mingle - Nja, ge mig några veckor till.
Mål för 2015 - Umgås mer med folk som betyder mycket, klirra lägenhet, se Interstellar på bio utan kryckor.
Bästa serie 2014 - Game of Thrones!
Bästa film 2014 - Gone Girl (Heeeelt fantastisk!)
Bästa musiken 2014 - Har mestadels lyssnat på depp-indie, (tänk: James Blake - Retrograde)
 

Kommentera här: