Detta evinnerliga tjat om manshatande feminister

"Hur tänker man när man låter Pär Ström sitta och bräka ur sig sitt jävla skit? ”Buhu jag fick en TECKNING AV EN SNOPP SOM SKULLE HUGGAS AV” säger han med darrande läpp och menar att om det varit en kvinna som fått samma hot (en teckning?!) så hade det blivit rubriker (öhhh?) och sen fortsätter han berätta att hånen till slut fick honom att dra sig ur debatten. Han orkade inte mer. (Och folket i stugorna skakar på huvudet: ”de där feministerna är ju som nazister!”)

 

pär ström

 

Asså.

Ni får ursäkta om jag skrattar nu men hade jag gått ut i media och bölat och sagt att jag ska dra mig ur debatten varje gång jag blev hotad eller utsatt för hån så hade jag inte fått göra annat än att böla. Som offentlig kvinna får jag dagligen utstå spott och spe och hot.

Jag har fått mail från människor som ska ”knulla sönder mig”, döda mig, som vet var jag bor (bifogat adress för att bevisa så), som ska sprätta upp mina barn, önskar dem döda, hoppas att jag bli seriemördad och våldtagen, anmäla mig till soc så att mina barn omhändertas, skicka bajs, ringa min arbetsgivare, OSV I ALL EVIGHET så nej, jag tycker inte synd om Pär Ström. Jag tycker inte synd om män överhuvudtaget.

 

De sexualiserande våldshoten och kränkningarna som uteslutande är riktade mot kvinnor är en förväntad konsekvens och en självklarhet för de kvinnor som väljer att vara offentliga. Ingen verkar tycka att det är speciellt allvarligt – snarare uppmanas vi att bita ihop och ta ansvar för hur vi reagerar på hatet. Men Pär Ström drar sig ur. Han kan nämligen det. Han har det privilegiet. Det har inte vi.

 

BUHUHU osv. Välkommen till vår verklighet Pär Ström, om än bara för en stund. Hur känns det?!"

- Utdrag från detta klockrena inlägg skrivet av av Lady Dahmer

 
 
Låt oss lite mer konkret jämföra manshat med det kvinnohat som florerar överallt i detta samhälle. Nedan är två slumpmässiga artiklar ur gårdagens Metro:
 
Kvinnohat
Manshat
 
 
Välkommen till den vidriga verkligheten, män utgör fortfarande det största hotet mot kvinnor globalt. Any questions?
 
 
"Feminismen har inte gått för långt. Vårt ojämställda samhälle har däremot gått alldeles för långt alldeles för länge och det är dags att ändra på det." Lady Dahmer

Kommentera här: