Patriarchal structures for dummies

Visst kan jag uppskatta diskussioner om jämställdhet. Men när vissa individer ställer frågor som endast har som största syfte att provocera så tar mitt tålamod slut snabbt. Nu tänker jag främst på frågor i stil med "Hur kan du bevisa att vi lever i ett patriarkat?" Yesh! Hur kan DU bevisa att SD är främlingsfientliga? eller påståenden som "Men männen har det faktiskt också svårt". (Cry me a river). Har ingen som helst lust att slösa min energi till att utbilda dumdryga män (ibland kvinnor) som redan har en förbestämd åsikt som inte går att rucka på. Ämnet ligger mig för varmt om hjärtat.
 
Bild lånad av Hanna
 
Inte att förglömma vänstermän som försöker påverka vad kvinnor ska rösta. Att vi inte ska slösa tid på kvinnosaksfrågan osv... Shaaat the fuck ap! (Ni är värre än högern).
 
 

Kommentera här: