A lot more to the left

Helt plötsligt börjar jag hålla med moderater, och Blondinbella... wtf? (Nej, älskling, don't get any ideas, haha!)

Från Bellas blogg:
För att vara före detta politiskt aktiv i muff är du otroligt okunnig då det gäller svensk och amerikans politik. Tror du på riktigt att valet i USA handlar om abort och homoäktenskap? Dessa beslut fattas på delstatsnivå. SD har inget med Republikanerna att göra, har du någonsin sett att SD skulle vilja dra in på sjukförsäkringar och sänka pensioner i Sverige, har de någonsin varit mot abort? Bella läs på. Är inte SD själv men det finns ingen anledning att ljuga.
Det är väldigt märkligt att förminska värdet på frågor som handlar om människors frihet och rättigheter. Abort och homoäktenskap är just sådana frågor. Romney hade ett tag som förslag att få in abort-frågan som en grundlag och då spelar det ingen roll vad som fattas på delstatsnivå. Vi kan inte ha en president som sätter lägre skatter före människors lika värde. Min jämförelse med SD och Republikaner har med att båda är väldigt konservativa. Och både SD och Republikaner står för att människor har olika värde beroende på hudfärg eller sexuellläggning. Det är fruktansvärt. Enligt mig är Sd ett rasistiskt parti. Och alla ni som röstar på Sd stödjer detta hat och dumhet. Jag kommer aldrig någonsin vika mig på den punkten.

Hear hear! Moderater kan jag acceptera, (hell, min andra hälft röstar på dem), men sverigedemokrater, i princip ett gäng skinhuvuden bakom en lite mer städad fasad, I don't think so. De personer som ger SD sin röst är antingen både människofientliga och kvinnofientliga, alternativt bara allmänt korkade...
 
Btw, på tal om presidenter, jag och pojkvän har precis börjat kolla på Commander in Chief, (vi varvar typ med avsnitt av tv-serien 24) Geena Davis är fucking flawless... Blir nästan lite tårögd xD

Kommentera här: