Sluta diskriminera Mac-användare

Never piss off a loony with PMS!

För det första: Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Nej, Mac är inte bara för pretentiösa posers! Visst, den är jävligt snygg (höhö), men förutom det så är min bärbara den bästa datorn jag någonsin har använt. PC förstår jag ingenting alls av (På Tre använde vi enbart PC. I våras hade jag en it-kurs där jag enbart använde PC, så det känns som om jag iaf har lite belägg för mina yttringar). Allt är mer komplicerat (varför?) plus att hållbarheten inte är något vidare om jag har förstått det rätt. Jag har haft min bärbara sedan jag var arton, vilket är i 5 år. Och den funkar (förutom en hårddiskkrasch år 2009) lika klockrent idag som när jag köpte den. Hur många har haft sin PC så länge och kan med handen på hjärtat säga att den fungerar lika bra som dagen de köpte den? Hör hela tiden om PC-användare som går över till mac men aldrig tvärtom.
För det andra: Pga att jag har en äldre plattform, (Nordea etc, bortser från att det finns folk med en Mac som är äldre än 2 år) kan jag inte skaffa e-legitimation. Jag har alltså version 10.4, för att ha e-legitimation krävs det att du har version 10.5 eller nyare. Väldigt lustigt med tanke på att e-legitimation kan användas av människor med Windows 2000. Behöver jag uttrycka hur mycket detta suger? De har dock kommit en bit på vägen, för ett tag sedan kunde ingen Mac-användare alls använda sig av e-leg.
För det tredje: Nu har även min Spotify slutat fungera. En tjänst jag betalar 100 kr i månaden för fungerar nu endast i min mobil pga deras jävla höga systemkrav för Mac! *sliter av mig håret!!*

Slutsats:
Kanske borde skaffa en PC iaf? På vissa plan skulle det faktiskt underlätta i ett samhälle där 90% inte använder Apples datorer. Men den lilla rebellen i mig vill istället krama gamla hederliga Bettan Macbook, peka finger och hojta fuck you istället! Pardon my french.

Kommentera här: