Thus with a kiss I die

Är osäker på om jag har nämt det tidigare, men jag är en sucker för all slags scoring. Har gärna musik på i bakgrunden. Scoring är perfekt vid de tillfällen man vill lyssna på något utan text. Det kan frambringa olika sorters känslor. Allt ifrån eufori, till harmoni, till sorg, till lugn. Ibland allt i en kombination ;)

I NM är scoringen definitivt inget Alexandre Desplat har misslyckats med.
Älskade spåren från första stund, de lyckas verkligen med att fånga essensen av känslorna i deras respektive scener.

4 favoriter som ligger varmt om hjärtat:

 

*Varning för eventuella spoilers*


1. "Memories of Edward"

Spelas när Bella får en flashback av henne och Edward under besöket på ängen. En av mina favoritscener...This track breaks my heart!


2. "Dreamcatcher"

Spelas under Jacob/Bella-scenen i hennes sovrum.
Mitt favoritcitat från den scenen gör sig jämt påmind varje gång jag lyssnar.
"It's not just something i can run away from Bella... But I would run away with you"

3. "You're Alive"
Min definitiva favoritscen, take a wild guess ;)

4. "Volturi Waltz"
Stämningsfull och halvt creepy introduktion till "The Volturi"

Kommentera här: